Christina Goestl
~kagran


round'n'round
table.art, 1996

Tables – rectangular like (almost) everything on the computer desktop – morph into round shapes in circulation. Tables became introduced to web design with the release of the Browser Netscape 1.1 in April 1995. For a long time you couldn't do without them!

Tables – rechteckig wie (fast) alles auf dem Computerdesktop – verwandeln sich in runde rotierende Gebilde. Tables wurden mit dem Release von Netscape 1.1 im April 1995 Bestandteil des Webdesigns. Sie blieben lange Zeit unverzichtbar!

Exhibition: hybrid, Forum Stadtpark, Graz (AT) 1996




crash
frame.art, recursive frame structure, 1996

crash crashed every browser in 1996, still behaves strange with Internet Explorer, out of work with Firefox and most other browsers. Frames, introduced in March 1996, extended web-design towards bad karma. Nevertheless they are copiously brought into action, often with pretty amazing results.

1996 hat crash noch jeden Browser gecrasht, mit Internet Explorer verhält sich die Site bis heute sonderbar und mit den meisten anderen Browsern funktioniert sie gar nicht mehr. Frames wurden im März 1996 eingeführt und erweiterten Web-Design um schlechtes Karma. Dennoch werden sie gerne verwendet – oft mit ziemlich erstaunlichen Ergebnissen.

Exhibition: hybrid, Forum Stadtpark, Graz (AT) 1996




kagran on the go.
cyberspace, virtual reality, arcade games, MUDs, 1995

Making full use of the approximately 23 tags available for webdesign in 1995, luxuriously including two videoclips.

kagran on the go nutzt die rund 23 Tags, die 1995 für Webdesign verfügbar waren und zeigt, damals ein (Bandbreiten-)Luxus, zwei Videoclips.

By invitation of C@C computer aided curating, a net.art project initiated by Eva Grubinger. Grubinger. Developed at hacktic.nl, hosted by Digitale Stadt Berlin (DE), presented at ART Frankfurt (DE), Depot - Art and Discussion, Wien (AT), and Ars Electronica, Linz (AT).




dos prompt goes gui, 1997

~kagran/index.html vers. 1997 shredded
content: command line cursor, code

visit: potatoland.org/shredder/



dhtml_virus
clones, 1997

Imagery generated through infinite desktop cloning by ways of a defective javascript. Harmless. The original version included a DIY-kit for download which doesn't work with new generations of browsers –the 'art of accident' changes playgrounds.

Die Bilder wurde durch unbegrenztes Desktop Cloning mittels eines defekten Javascripts generiert. Anfangs gab es auf der Website eine DIY-Version zum download, die jedoch mit neueren Browser-Generationen nicht mehr funktioniert – die "Kunst des Zufalls" wechselt die Spielplätze.

Participated in the stream Remote Viewing at Ars Electronica, Linz (AT) and ISEA, Chicago (US).



SEX sex.t0.or.atclitoressa.net
Digital Net Art, Website, 1997-2006

A positive guide about pleasure, being informed and asking questions, encompassing drag kings, macho sluts, new fiction and performers, artists and writers from japan's Midori to Pat Califia.

In diesem Leitfaden geht es um Lust und darum, Bescheid zu wissen und Fragen zu stellen. Drag Kings, Macho Sluts, neue Literatur und Performerinnen, Künstlerinnen und Autorinnen von Japans Midori bis Pat Califia werden zusammengeführt.

Inauguration: t0 media~space!, Public Netbase Vienna (AT) 1998




matrix.64
interactive website interface, text, bilingual, multi-layering
sexy dhtml und javascript, 1998–2005

matrix.64 demonstrates the possibilities of spatial and dynamic text-structuring by way of an old example: www.matrix64.net presents the Indian classic compendium 64 Arts in a 21st century version, together with four different translations from the original Sanskrit. This digital open textbook allows not only for a completely new form of essay, but also enables readers to carry the project further by adding their own contributions.

matrix.64 demonstriert die neuen Möglichkeiten der räumlichen und dynamischen Strukturierung von Texten an einem alten Beispiel: www.matrix64.net präsentiert den indischen Klassiker 64 (Liebes-)Künste in einer Version für das 21. Jahrhundert gemeinsam mit vier verschiedenen Übersetzungen der Texte aus dem Sanskrit. Dieses digitale, offene Kompendium ermöglicht nicht nur eine völlig neue Form der Lektüre, sondern eröffnet den LeserInnen die Möglichkeit, das Werk online durch eigene Beiträge fortzusetzen.


web.art, frame.art, table.art, 1995–2000 archive !i!i!